Tarapoto dag 4

1 mei 2019 - Tarapoto, Peru

Morgen ontbijten we bij onze gastgevers in hun huis deze grenst aan het familie hotel

Onze gasten ook vandaag onze gidsen in de bus op het programma staat een bezoek aan city of chazuta waar we een coco bonen plantage gaan bekijken en hoe deze verwerkt wordt tot de chocolade bonen/poeder

Tijdens de bus moesten we drie keer de bus uit anders kon de bus de gaten in de weg niet nemen dit komt door de regen en dit spoelt de weg weg en ook de stenen komen op de wegdek en terecht. De Amazon is erg groen en dicht bebost je mag hier alleen wandelen met een gids er zitten hier slangen en katachtige beesten. Hierdoor is het erg warm.

Onze eerste stop was een panorama uitkijk op de rivier waar de lokale bevolking met nette en blote handen de vissen vangen Gerard en Bernard zijn naar beneden geweest om dit van dichtbij te bekijken.

Op de plantage kregen we uitleg van coco een Peruaan en zijn vrouw Emma uit Zweden ze hadden deze plantage al 10 jaar we kregen ook de nog rauwe bonen te zien en konden deze ook proeven beetje melig  maar na het drogen en roosteren kwam toch de bekende chocolade smaak we hebben hier een potje chocolade pasta  met honing gekocht.

We hebben een lokale chocolade fabriekje bezocht waar ze alles zelf maakte en ook de kartonen dozen zelf op maat knippen

We hebben mogen proeven en kon ook kopen maat onze gastgevers hadden al voor ons ingekocht

Hierna was het al weer tijd voor onze lunch het is heel gebruikelijk in Tarapoto kip te eten men eet ook wel vis maar je moet hierom vragen.

Na de lunch een beelden museum bezocht

Verder met de bus naar een keramiek hier uitleg over de gevonden keramische potten aantal jaren geleden Gerard ontdekte achter het museum een klein pottenbakkerij hier waren ze potten en schalen aan het kleien en schilderen we hebben hier een leuk souvenir on de vorm van natuurlijk een kip gekocht.

Om 16.30 uur was het weer tijd om met de bus terug te gaan, de chauffeur wilde voor het donker in de stad zijn want anders kon hij wat gaten in de weg missen.

Thuis even opfrissen en dan onze gasten uitnodigen voor het avond eten dit werd in een Italiaans restaurant gedaan hier hadden de heten lokale vis en bier onze gastvrouw had een soort van salade en vis Sylvia had spareribs met koolsla en cola.

Om 22.00 uur zijn we met de motorkar naar huis gegaan en douche en naar bed