Puno

7 mei 2019

Vanmorgen vroeg op want om 07.00 uur stond de gids voor ons om ons de gehele dag op het titicaca meer te begeleiden

Het titicaca meer is het hoogst gelegen bevaarbare meer ter wereld. Het werd gevormd  na het langzaam uitdrogen van het prehistorische ballivan meer Peru en Bolivia delen dit gigantische meer met een oppervlakte van 8.300 km2

We bezochten eerst het drijvend dorp Uros

Hier kregen we uitleg hoe de drijvende eilanden gevormd worden alles is van vele lagen riet ze lieten ons zien wat je allemaal kan doen met riet zoals het eten van de groene gedeelte en ook als koeling voor koorts het af veel van het riet laten ze gewoon liggen dit is extra grond

Ze leven van vis een riet en de verkoop van hun zelf gemaakte spullen

Hierna een tocht van 2 uur over het meer en uitzicht op Bolivia

Op het eiland Taquile  wat bekend staat als dat daar de mannen hun eigen kleding breien en ook de rokken van hun vrouw maken

Ook hier weer een demonstratie van hun traditie. Hier kregen we een lunch aangeboden van vers gevangen forel met rijst

Na de lunch waren de het een nog even naar boven geklommen voor het uitzicht

Hierna weer twee uur terug in de boot toen we weer bij ons hotel aankwamen begon het te hagelen en moesten we schuilen het viel met bakken naar beneden.