Cusco. Dag 1

8 mei 2019 - Cusco, Peru

Vandaag om 06.10 uur vertrokken om nog water te halen en de luxe bus naar cusco.

We kregen gereserveerde plaatsen dus onderling even ruilen 394 km

De bus was voorzien van koffie en thee en een wc alleen voor te plassen

Onze eerste stop was in Pukara waar we een souvenir shop in mochten en wc stop

Daarna naar een museum Pukara met sculpturen uit de pre Inca tijd

De raya pass met de vele lamas en alpaca

Om 12.00 uur een lopend buffet met op de achtergrond een leuke waterval om 12.50 uur terug de bus in voor onze volgende bezienswaardigheid

De raqchi of wiracocha tempel het was een ruïne van een soort piramidevormige tempel

Andahuaylad met de Sixtijnse kapel van de Amerika's met zijn prachtige schilderijen en juwelen en koloniale kunst

In cusco aangekomen kregen we te horen dat ons hotel een probleem had voor vandaag en dat we elders voor een nacht  logeerde dit viel niet ii  hoe de aarde bij onze groep en ook nog moeten we om 08.00 uur klaar staan voor de rondrit er was ons afgesproken een ochtend vrij en dan een middag programma

We zijn de hele week al om 07.00 en 08.00 onderweg

Morgen horen wat te doen

Gerard en Sylvia hebben een lekker restaurant buiten het hotel gevonden met heerlijk eten

In cusco is cavia een delicatesse we hebben dit nog niet gegeten